Free live stats and visitor counter for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop

Vámmal kapcsolatos információk

Ez ugye csak akkor fordulhat elő, ha nem EU-s országból rendelünk. Viszont azt érdemes megnézni, hogy melyik országba rendelünk, mivel nem mindenhol ugyan olyan magas az Áfa kulcs. Kishazánk sajnos ebben nyerő a 27%-al.

Más EU-s országok:
Anglia: 20%
Német: 19%
Szlovák: 20%
Osztrák: 20%
Francia: 19,6%
Olasz: 21%
Román: 24%
Spanyol: 21%
Ciprus: 18%
további országok ÁFA-ja:
http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81ltal%C3%A1nos_forgalmi_ad%C3%B3

Így akinek van egy szlovák rokona vagy ismerőse és nagyobb értékben rendel, az jobban járhat, ha inkább hozzá rendeli meg a terméket.

Vámolási folyamat

Először is rendelnünk kell egy terméket (aliexpressről, ebayről, webshop-ból), - tegyük fel, hogy a termék ára ~ 100$ értékű ( ~24.000 Ft)

Ezt ugye kifizetjük bankártyával vagy PpayPal-lal eddig minden okés, az eladó fel is adja a csomagot, természetesen tracking numbert is kaptunk hozzá és azzal szorgosan követjük, hogy merre is járhat.

Első esetben sima lassú kínai postával rendeltük a csomagunkat, így olyan 2-3 hét után kezd érdekessé válni a nyomkövető oldalunk.

Amennyiben ezt látjuk, úgy örülhetünk, mert a csomagunk átcsúszott:

Egy átlag csomag, ha átjön a vámon így fog kinézni:

Küldemény vám elé állítva / Item presented to customs
Bejövő küldemény vámkezelve / Inbound item customs procedure

Rosszabb esetben:

Küldemény vám elé állítva / Item presented to customs
Vámkezelésre vár / Waiting customs clearance

Ebben az esetben 100% hogy fizetnünk kell, így már kezdhetjük előkészíteni a vásárlásról szóló igazolásokat (PayPal számla és bankszámla kivonat, Aliexpress esetén PrtSc-ek és bankszámla kivonat) és ezeket elküldeni a NAVnak a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Az e-mailünk tárgya a csomagunk ragszám legyen, vagyha van hivatkozási számunk, akkor az!

Erről természetesen kapunk egy szép levelet a Magyar Posta Zrt-től, amiben 2 db A/4-es lapon minden szépen le lesz írva.

 

 

 

Amennyiben mindent elintéztünk és a posta is elfogadta, úgy a trackingünk frissül a „Megküldött dokumentumok feldolgozása" ezután 1 hét is eltelhet és továbbiakban:
- Vámáru vizsgálat alatt
- Elektronikus vámkezelési dokumentum kész
- Vámhatározat kiadva
- Továbbküldve kézbesítő állomásra

Amennyiben az utolsó státuszhoz értünk, úgy örülhetünk, mer 1-4 nap múlva már meg is kapjuk a rendelésünket.

Fontos kérdés, hogy kinek kell fizetnünk?
Egyszerű, annak a postásnak aki kihozza a csomagunk.

A másik fontos kérdés, Hogy mennyit?
Ugye volt a 100$ (24.000 Ft) rendelésünk (ingyen posta), erre jön a 27 %-os áfa és 1.500 Ft vámkezelési költség. 24.000 Ft + 6.480 Ft Áfa +1.500 Ft =31.980 Ft lett a végösszeg.

Ami még nagyon fontos, hogy a postásnak mindenről bizonylatot kell adni,(később fontos lehet, ha garanciáztatni kell és nem szeretnél duplán Áfát fizetni)

Szám szerint 5db papírféleséget kell átadnia a csomag mellé, melyek az alábbiak:
- Határozat #01 (rajta a "kamu" CN23 vámárunyilatkozattal)
- Határozat #02 (rajta az áfa-vám összegével, árfolyammal, stb.)
- SZÁMLA a vámkezelés díjáról (mely most 2014-be 1.500 magyar forint)
- Számviteli bizonylat az ÁFA-ról
- Egy blokk szerűség - a végösszeggel (rajta összeadva az ÁFA-VÁM-Vámkezelési díj)

Ezekhez a papírokhoz ragaszkodjunk, és csak ezekkel együtt vegyük át a csomagunkat, mivel később, ha ez nem áll rendelkezésünk, gondunk származhat belőle! Ezeknek konkrétan így kell kinézniük:

 

Futárnál(DHL) ez jóval gyorsabban megy, már a vásárlás másnapján kapsz tőlük egy SMS-t, melyben elkérik az email címed, hogy oda eltudják küldeni neked az összes fontos információt, itt ugyanúgy a futárnak kell fizetne, de itt nincs vámkezelési díj(benne van az szállítási költségben )

 

Forrás: JunkieeeBoy Blogja

Aliexpress